Brev:
Adskillelsesangst 9 mdr
27. februar 2007
Alder:
9 mdr.
Adskillelsesangst 9 mdr
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål ang min søn på 9 mdr.. han lider af adskillelsesangst..
Jeg ved godt at børn har det og at det er en del af deres udvikling, men ham her han skriger uafsindigt højt, når vi f.eks. går fra ham hvis han sidder inde i stuen og jeg/vi går ind i køkkenet for at hente noget.. Mine 2 andre børn har også haft det, men ikke i så voldsom grad som ham her..
Jeg ved godt at man skal sige "mor kommer igen, så du skal ikke være ked af det", og vi siger da også noget når vi går, men han forstår det jo ikke.. og det med at tage ham med når vi feks går i køkkenet for at hente noget, det kan man jo heller ikke.. jeg kan jo ikke ta ham med på toilettet hver gang.. :-)
Det er virkelig et problem for os, for der er 2 andre små som skal ha hjælp til nogle ting og når jeg så lige er væk 2 min så skriger han og skriger og tårerne triller ned ad kinderne på ham.. Jeg syntes nærmest hans skrigen minder om angst ved ham..
Hvad kan jeg gøre andet end at lade tiden læge det?
Venlig hilsen lillemor
PS: når han skriger gør det så ondt i vores ører fordi det er uudholdeligt og meget høje toner..