Svar: Tandpasta og tandbørste
27. februar 2007
Alder:
7 mdr.
Kære Linda
Det er udmærket at bruge en lille smule tandpasta. Tandpasta er dog svært for børn at lære at spytte ud og derfor sluger de ofte en del. Da flour kan være sundhedsskadeligt, skal man kun bruge en mængde som svarer til barnets lillefingernegl.
Tjek indholdsdeklarationen så du undgår stoffet triclosan, der skader miljøet og som er mistænkt for at fremme resistente bakterier og anses for overflødigt.
Med hensyn til valg af tandbørste, så skal du vælge en lille og en blød, som passer til barnets mund. Der vil ofte stå aldersangivelse på både tandbørste og tandpasta.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske