Brev:
Søvn og mad, 8 måneder
1. marts 2007
Alder:
8 mdr.
Søvn og mad, 8 måneder
Hej Helen
Jeg har lige et par hurtige spørgsmål.
Min datter har nu gennem 2-2½ måned spist 3 faste måltider om dagen. Hvornår er det tide til at give et mere? Hun spiser som tidligere nævnt ikke så meget mælk og ikke de store portioner (½-1dl pr. måltid). Jeg synes det kan være lidt svært at putte et måltid mere ind, når hun ikke spiser mere mælk af gangen end hun gør, så jeg synes det er svært at droppe den ene flaske og skifte det ud med et måltid.
Hun er dog begyndt at vågne 1-1½ time tidligere om morgenen og kan det skyldes sult eller bare at hun ikke har behov for så meget søvn? Hun puttes ca 19.30 og har tidligere sovet til 7.30 men vågner nu kl 6.15. Hun har så behov for en ekstra lur sen eftermiddag for at kunne spise aftensmad. Hun er også begyndt at mave sig rundt i stuen, så jeg tænker at hun bruger en del mere energi og derfor er mere sulten og træt.
Så lige et om søvn. Hun har sovet rigtig godt om dagen siden hun begyndte på MME i oktober, men nu de sidste par uger er hun begyndt at vågne efter ca 50 min og er ikke til at få til at sove igen, hvilket betyder en ekstra lur om dagen. Ikke at det gør noget, men undrer mig bare. Hun sover rigtig godt om natten, det er yderst sjældent vi er inde hos hende, og så max en gang pr. nat. Jeg tænkte at hvis det var fordi hun øver sig motorisk og derfor har svært ved at sove videre, så ville det vel også påvirke natten?
Hilsen T.