Brev:
Få flaske i barnevognen
1. marts 2007
Alder:
4 mdr.
Få flaske i barnevognen
Kære Helen
Tak for dit svar ang. min datter. Vi har netop bestilt en sansegynge, sponseret af morfar, så den glæder vi os meget til at få. Jeg havde hverken hørt om den eller om kugledynen.
Hendes urin lugter ikke længere grimt, så jeg har ikke haft hende til lægen. Jeg tror det hang sammen med at hun ikke fik så meget væske i nogle dage.
Vores sundhedsplejerske var her i mandags og tænk sig, vores datter havde taget 300 g på på 11 dage! Det er bare så dejligt, for vi var bange for at hun havde tabt sig. Det er utroligt at hun kan tage på, når hun spiser så lidt, men børns stofskifte er vel også forskelligt.
Det går i det hele taget ret godt med hende for tiden. Men der skal ikke ret meget uro til, så vil hun slet ikke vil spise og kan sagtens nægte at tage mad i 12-14 timer og når hun har sådan en periode bliver vi helt syge af bekymring:-). Men vi lærer hende jo også bedre at kende og ved, at der er nogle ting, der måske virker på de fleste andre børn, men som ikke virker på hende. Babysvømning har vi f.eks. måtte opgive som det ser ud lige p.t. Vandet har hun det fint med, men hun magter ikke at der sker så meget omkring hende samtidig med, at hun skal koncentrere sig om "at svømme".
Nå, men forleden da jeg var på vej hjem fra mødregruppe med hende i barnevognen var hun meget utilfreds så jeg prøvede derfor at tilbyde hende en flaske, hvilket jeg aldrig før har prøvet når hun ligger i sin barnevogn. Og det gik bare super! Altså jeg holder den hele tiden, det er ikke sådan at hun ligger med den selv.
Når hun ligger der, er hun jo tilpas døsig og bliver ikke stimuleret af lys og lyde, så det virker bare helt perfekt. Jeg har prøvet det et par gange efter og det fungerer bare så godt! MEN, jeg har jo godt læst, at det frarådes at give barnet flaske, når det ligger ned og derfor er mit spørgsmål, hvor meget skal hovedgærdet eleveres? Hun ligger i forvejen let hævet med hovedet, pga. sin refluks, ca. 8 cm. Er det nok??
På forhånd tak!
Didde