Brev:
Sovevaner - 5 mdr.
2. januar 2004
Alder:
5 mdr.
Sovevaner - 5 mdr.
Hejsa
Vi har en dejlig dreng på 5 1/2 mdr. I løbet af dagen er han glad og tilfreds og sover rimelig regelmæssigt. Om formiddagen ca. 2 1/2 time, og om eftermiddagen 1-2 timer. Problemet er aftenputteriet og natten.
Vi har prøvet gennem et stykke tid at putte ham ved 7 tiden. Vi lægger ham i seng, synger og siger godnat. Derefter går vi ud, og kommer så tilbage og kigger til ham efter nogle min. osv. Det gik nogenlunde i starten, men han begynder at græde, og det ender med vi sidder ved ham, og til sidst tager ham med ned i stuen, hvor han falder i søvn på min mave. Er det forkert af os? Skal vi blive ved at prøve? Det er bare hårdt når han græder.
Vi bærer ham op når vi går i seng. Her ligger han så imellem os. Vi har prøvet det med at ligge i sin egen seng, men det bliver træls, når han nogle gange vågner op til 6 gange. Han ligger så og roder rundt og græder og har ofte luft i maven. til sidst ligger jeg ham til brystet, hvor han ofte falder i søvn uden at spise ret meget.
Kan det være fordi han har sovet for meget i løbet af dagen?
Og kan det være rigtigt han skal blive ved med at have luft i maven? Jeg passer meget på hvad jeg spiser.
Jeg har også tænkt om vi prøver at putte ham for tidligt, men han bliver sur og gnider øjne
Jeg synes også han er meget træt. Der går kun ca. 2 timer fra han har sovet om dagen til han er træt igen, men det er vel normalt? Han er jo også meget aktiv.
Jeg ammer ham, dog får han grød om aftenen, for at se om det mætter ham bedre til at sove på.
Jeg håber min lange smøre er til at finde hoved og hale i.
Hilsen
Rikke