Brev:
Far er meget væk
1. marts 2007
Alder:
22 mdr.
Far er meget væk
Min datter på 22 måneder er lige så glad for sin far som sin mor. Pga. arbejde er faderen meget væk - som regel hjemme 3 dage og væk i 6 dage.
Hun spørger hver dag meget til far og jeg svarer trofast med svar på følgende spørgsmål: (opdelt efter min datters spørgsmål og mit svar)
Min far - ja, far er din far!
Far - ja, far kommer hjem igen til dig. Far kommer altid hjem til dig igen!
Far lege - ja, far kommer snart hjem og leger med dig igen.
Jeg driller aldrig i svarene, men er alligevel bekymret for om det kan have konsekvenser for hendes følelsesliv, at hun måske lider et for stort negativt afsavn over at hendes far er væk. Med andre ord - er der noget som jeg skal gøre for at sikre at det bare er OK at hendes far er så meget væk som han er så jeg kan være sikker på at jeg gør hvad jeg kan for at hendes følelsesliv er i orden.
Det skal lige siges, at han har ikke altid været meget væk, det er on/off ca. hvert halve år meget hjemme, hvert halve år meget ude.
Jeg håber du kan hjælpe med at berolige en bekymret mor.
Vi glæder os til at høre fra dig.
Mange hilsner
fra den rejsende familie