Brev:
Min dreng er begyndt at slå
2. marts 2007
Alder:
3 år, 4 mdr.
Min dreng er begyndt at slå
Kære Helen
Jeg er den heldige mor til 2 dejlige unger. Tobias på 3 år og Freye på 1 år. Tobias begyndte i børnehave i oktober en måned før han blev 3 år. Han er smadder glad for at gå der.
Han er den senere tid begyndt at slå, når der er noget der går imod ham, eller der er nogen der siger ham imod eller noget som ikke passer ham.
Det gør ondt på en mor, at se det. Og jeg tænker også på hvordan det vil påvirke ham ang. det at få kammerater. Han er ellers en glad og frisk dreng, som også er meget følsom og kærlig og han drager omsorg for andre. Ser han nogen der er ked af det hopper han næsten på tungen for at få dem glade igen.
Men det med at slå, syntes jeg bliver et større og større problem. Når han gør det, fortæller jeg ham at man ikke må slå og at han istedet skal fortælle, hvad det er han bliver vred over.
I børnehaven siger de også at han reagerer på den måde. Men de siger ikke at det er et problem. Jeg føler næsten at de bare griner af det. Det skal så siges, at jeg aldrig har været helt tilfreds med kontakten med pædagogerne.
Jeg vil så gerne hjælpe min søn med at sætte ord på hans følelser, så det ikke bliver et stor problem for ham.
Venlig hilsen Stine