Brev:
Hvordan stopper vi med aftenflasken
2. marts 2007
Alder:
13 mdr.
Hvordan stopper vi med aftenflasken
Hej Helen
Tak for de andre svar du tidligere har givet mig.
Sofie er nu blevet cirka 13½ måned gammel. Hun spæner rundt over alt og er glad og tilfreds. Vi har, siden hun var omkring 5½ måned givet hende en flaske vælling inden sovetid, som er blevet en indgroet del af putte ritualet. Jeg tænker på, om det ikke er på tide at vænne hende af med denne flaske, da jeg har hørt man stopper med den sidste flaske omkring 1 års alderen.
Men hvordan gør jeg det på den bedst mulige måde? Jeg synes også selv, at det er svært at skulle vænne hende af med det, fordi både hende og jeg synes det er en hyggelig måde at falde til ro på. Jeg håber, du har et godt råd til hvordan og også hvornår vi skal stoppe med flasken? Sker der noget ved at vente et par måneder endnu?
Venlig hilsen Susanne