Svar: Underlige brystvorter
1. januar 2004
Alder:
11 mdr.
Kære Maria
Det lyder bestemt ikke unormalt og du skal ikke være bekymret for om der er noget galt med din datters brystvorter. Det er helt normalt at små børn har ligesom en revne i stedet for en vorte der stritter og at det er hudfarvede, meget lyse, er også normalt.
Efterhånden som din datter bliver ældre, vil hendes bryst også ændre sig, men den egentlige ændring kommer først, når hun kommer i puperteten og der er jo nogle år til.
Hvordan ser du selv ud? Ofte kommer vi piger jo til at ligne vores mor. Hvis du selv har problemer med indadvendte brystvorter, så kan det også godt være at din datter får det, men ellers tror jeg det ikke. Under alle omstændigheder er det ikke noget man gør noget ved.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske