Brev:
Sutter på fars finger
2. marts 2007
Alder:
0 mdr.
Sutter på fars finger
Hej
Vi fik for en uge siden jordens dejligste dreng.. Vi er igang med at finde ud af det hele og hvordan vi får stillet hans behov. Derfor har vi et spørgsmål.
Det virker som om han har et stort suttebehov. Når han ligger hos mig vil han gerne sutte hele tiden. Selvom han ikke er sulten ligger han bare med brystvorten i munden. Hvis jeg kunne ville han sutte hele tiden hos mig. Sådan flere gange i timen og dette ville medføre at han sutter ca. 5 minutter ad gangen og så bliver han jo ikke mæt. Derfor vågner han op ca. 30-40 minutter senere for at sutte 5 minutter igen.
Vi har så fundet ud af, at det så er far der sidder med ham når han er vågen og så kommer over til mig for at spise med ca. 2 1/2-3 1/2 times mellemrum. Dette gør at han så sutter ca. 30-40 minutter og forhåbentlig bliver mere mæt og derefter falder han i søvn. En del gange sover han så 2-3 timer. Men nogle gange vågner han så før og det er her far kommer ind i billedet.
Men da han vil sutte konstant vil han gerne sutte på fars finger og slapper herved af, når han så kommer over til mig er han klar til et ordentlig langt måltid. Vi er dog lidt bekymret om det er i orden at han bruger fars finger til at slappe af.. nogle gange mellem 5-10min ad gangen. Vi vil gerne starte med sutten, men vil gerne vente indtil selve amningen kører ordenligt.. hvad siger du??
Er det ok at han bruger fars finger? kan det skade ham? han kan ikke finde ud af af sutte på egen finger endnu (heldigvis) hvad kan vi gøre i stedet for?? og hvornår skal vi starte med sutten??
Tak for svar
Med venlig hilsen
Rikke