Brev:
3,5 måmed, natteroderi og madplan
3. marts 2007
Alder:
3 mdr.
3,5 måmed, natteroderi og madplan
Hej Helen,
Brev 1:
Endnu engang tak for dine råd og gode hjemmeside;)
Ja, vi havde for et par dage siden nogle gode nætter, hvor sønnen sov 4,5/5 timer i første omgang og derefter mad og så sove 3,5 time og det var rigtig dejligt.
Han er de sidste par dage begyndt med at vågne efter 2,5 time ca., hvor jeg ammer ham og derefter er han lidt svær at få til at sove igen... Han græder ikke men er bare lidt urolig...det tager ca. en halv time at få ham til at falde i søvn igen, luller bare og så falder han i søvn. Jeg prøver at lytte til hvad han vil og må indrømme at jeg enkelte gange tilbyder brystet, hvor jeg ved pr. tid han ikke er sulten, fordi jeg er for træt til andet.
Jeg prøver om aftenen at tilbyde ham bryst, så jeg ved det ikke er det han vågner af om natten. Ja, jeg ved ikke om der er noget at gøre, babyer skifter jo rytmer så...... meen jeg vil gøre mit til at han måske kan sove længere (for min skyld nok;))
Ja, det næste jeg tænker på er at starte på noget grød.... Kan du komme med en handleplan i forhold til det. Jeg tænker på hvornår jeg skal give ham noget. Hvis det er om aftenen hvornår - hvor lang tid inden sengetid? Ja, hvornår, hvordan og hvor meget og hvilken grød.
VIl begynde på mad når han fylder 4 mdr. - ikke før...
Vil en sengetid ved 20 tiden efter start på mad være noget jeg kunne tilstræbe (lige nu er sengetid ved 21.30 tiden ca.?
Ja, ellers trives sønnen fint og moren sidder og håber på en bedre nattesøvn;)
Sønnen er fra 18. november.
Brev 2:
Hej igen, ja skriver hurtigt igen siden sidste spørgsmål.... Er lige ved at gå ud af facon, da aftenerne og natten ikke er så nemme længere. Det ene er, at han vågner efter 1,5/2,5 time og sådan går det hele natten. Til tider vil han have noget at spise, dog ikke voldsomt sulten. Egentlig ville han nok bare op, men nej den går ikke kammerat. Nat betyder nat! Det er som om han bare vågner for at vågne og egentlig ikke er sulten.
Det skal hertil siges at jeg jo tanker ham op til natten og slutter natritualet af med og ligge i sengen og amme, så mad nok får han.
I nat lagde jeg ham 21.40 og han faldt først i søvn 22.40 for derefter at vågne 00.30, 03, 05, 06.30 og op. Det mener jeg er for meget - for meget for mig i alle fald.
(sov før 4,5/5 time og derefter 3 timer og 1,5 og så op ca.)
Ja, jeg er nærmest ved og græde og blive rigtig tosset når jeg ser på mit ur og kan konstatere, at han vågner så kort tid efter igen!
Først om natten lægges han i sin lift, som står i vores seng, derefter ligger han imellem os, som har fungeret fint indtil nu. Det er som om at han møver sig tættere på mig og så snart han er tæt nok, vil han gerne sutte lidt. Han tror at så snart han lugter bryst så skal man spise.. Har også prøvet med sut istedet, men den vil han stadig ikke bruge og vågner mere op når han får mors "falske bryst"=;).
Når jeg virkelig ikke gider høre på hans roderi: sparken af med dynen, tage fat på tæerne og "jeg vil gerne vågne", giver jeg ham til faren... ja, de er gode at have de her fædre=;).... og det er som om han sover bedre, da han ikke kan lugte noget mælk... Dette er kun en teori jeg har, men den hjælper ikke vores nætter..
Håber på et godt bud, eller lidt medlidenhed.
Knus Sidse
Mon du kan se nogen forklaring på hans manglende lange sovegen?