Brev:
Græder når hun skal sove - 4 mdr.
2. januar 2004
Alder:
4 mdr.
Græder når hun skal sove - 4 mdr.
Kære Helen
Min kæreste og jeg har en datter, Lucca på snart 4 måneder. Hun er en rigtig glad pige og græder faktisk meget sjældent over andet end når hun skal sove.
Vi har lige fra hun blev født skulle vugge Lucca i søvn i vores arme. Allerhelst skal vi gå rundt med hende i armene, så snart vi sætter os ned reagerer hun på det. Der er ingen tvivl om vi sikkert selv er skyld i denne dårlige vane:o(
Vi kunne sagtens leve med at hun skal vugges i søvn, hvis det bare var det. Det største problem er at Lucca altid græder når hun skal sove. Når hun begynder at gnide sig i øjnene og gabe, så lægger vi hende i armene og giver hende sutten og straks lukker hun sine øjne og begynder også at græde. Dette fortsætter i alt fra 2 minutter til ½ time. Når hun så endelig sover og vi skal lægge hende i sin seng, så vågner hun som regel og græder igen, og så starter festen forfra. Sådan er hver eneste aften fra kl. 20 til ca. 24.
Når vi sidder med hende i armene og hun sover vågner hun også ind imellem og græder indtil hun igen bliver vugget i søvn.
Om dagen er det det samme med at hun falder i søvn hos os efter at have grædt, men her har vi dog indtil nu kunne lægge hende fra os, hvorefter hun har sovet en time eller to. Det er desværre også holdt op. Hvilket vil sige at hun sover den ½ time som vi sidder med hende og vågner herefter igen.
Hun sover faktisk kun 7 - 8 timer om natten og 2 - 3 gange ½ time om dagen. Det er da ikke meget til sådan en størrelse.
Vi har forsøgt mange gange at lægge Lucca i sin vugge for at skulle falde i søvn. Hun starter med at ligge og kigge og så snart hun er ved at falde i søvn, så græder hun nøjagtig ligesom når vi vugger hende. Det er som om at hun går i panik når hendes arme falder ud til siden (Vi har forsøgt at pakke hende godt ind). Når vi herefter tager hende op og går rundt med hende græder hun forsat.
De fleste aftener giver jeg op og ammer hende i søvn i vores seng efter flere timers kamp. Herefter sover vågner hun nogle nætter en del gange og andre gange sover til næste morgen.
Vi har nu brugt hver aften og de sidste par uger også hver dag på at få Lucca til at sove og har virkelig brug for et par gode råd til at komme ud over søvnproblemerne. Hvordan kan vi lære Lucca at falde i søvn i sin egen seng uden at hun skal være helt ulykkelig?
Vi håber at du kan hjælpe os.
Med venlig hilsen
Kim og Helle