Brev:
Vil pludselig ikke spise skemad
6. marts 2007
Alder:
6 mdr.
Vil pludselig ikke spise skemad
Kære Helen
Ja, det er ikke lang tid siden jeg skrev til dig sidst. Nu fungerer det med dagslurene igen, men her for 5 dage siden er han helt holdt op med skemad. Det var nærmest fra det ene øjeblik til det andet.
Han har fået skemad fra han var 4 måneder og han har spist alt hvad vi har tilbudt ham og 3 store portioner om dagen. Vi er lige så stille startet med kød, fisk og æg og det har han fuldstændig accepteret, men nu virker det som om han slet ikke er interesseret i mad. Nogen gange smager han ikke engang på maden før han afviser det. Og det er alt mad, selv bananmos, som han elskede.
Han drikker mælk nogenlunde som før, men starter altid ud med at gumle på sutten og snakke inden han tager fat, som om han hellere vil lege med flasken og han drikker ikke mere end 100 ml ad gangen. Vi vækker ham jo inden vi går i seng og giver ham flaske og her er der ingen problemer. Han sluger 200 ml.
Samtidig holder vi selvfølgelig øje med våde bleer og hvordan han i øvrigt trives.
Han er meget omklamrende, men så længe vi er omkring ham har han det godt. Han har et par afføringer om dagen, som jo er lidt tynde i og med han ikke får fast føde længere.
Jeg har lånt "60 vidunderlige uger" og jeg må sige at det passer meget godt med den opførsel der er beskrevet op til et udviklingsspring, men aldersmæssigt passer det ikke. Men der sker noget med ham. Han er ligesom blevet mere kærlig og kontakten med ham er helt fantastisk.
Han har fået 1 tand for 1 måned siden, som han for nylig har opdaget med tungen.
Har du hørt om det her før?
Er det en form for trods?
Jeg er med på at se tilstanden an, men hvor længe skal jeg acceptere at han ikke spiser?
Med venlig hilsen Signe