Svar: Vil pludselig ikke spise skemad
6. marts 2007
Alder:
6 mdr.
Kære Signe
Det er sandsynligvis et udviklingsspring din dreng er igang med og det kan sagtens være at han 'ikke passer med bogen' - det er ikke alle tidspunkter i bogen, som passer:o)
Der sker rigtig meget med både børn og forældre omkring de 6 måneder. Det er som om at det halve år er en skæringsdato. Nu er det pludselig en stor dreng du har dig, han viser meget mere kærlighed og man får som du også selv beskriver pludselig meget igen - ikke at han ikke har gjort det før, men nu virker det meget mere bevidst og det er bare anderledes. Dejligt:o)
Det handler bestemt ikke om trods. Måske mere om at han også gerne vil noget mere, noget nyt. Han har været i gang med skemaden i et par måneder nu og det er ved at blive lidt kedeligt. Han skal have meget mere af det han ser I andre spiser og prøv også at give ham noget at sidde med i hånden. Det kan være en brødskorpe, agurk eller et stykke rød peberfrugt. Naturligvis under opsyn nu, hvor han har fået en tand.
Lad ham så vidt muligt få mad som I spiser, han kan få de mest almindelige ting, - frikadelle, kartoffelmos med millionbøf, boller i karry osv. Naturligvis i en konsistens som han kan kapere, men gerne mad som smager af noget og som pirker til hans nysgerrighed.
Håber interessen så snart kommer igen:o) Rigtig god weekend.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske