Brev:
Madplan 4 mdr
6. marts 2007
Alder:
4 mdr.
Madplan 4 mdr
Hej Helen
Jeg er ny og vil starte med at sige tak for en super hjemmeside. Dejligt når man er førstegangs-forældre, at man kan søge råd og vejledning her =)
Vi er så småt gået i gang med ske-maden med stor succes. Han elsker det og har helt styr på det med, at spise af ske. Men vi er dog i tvivl om hvordan og hvorledes.
Sebastians madplan ser nogenlunde sådan ud lige nu med ca tider
07.30 - 150 ml grøn allomin
09.30 - 150 ml grøn allomin
11.30 - 150 ml grøn allomin
12.15 - Hirsegrød+sveskemos ca ½-3/4 dl ialt
15.00 - 150 ml grøn allomin
17.00 - 150 ml grøn allomin
18.00 - Hirsegrød+ gulerodsmos ca ½-3/4 dl ialt
19.00 - ca 80- 100 ml majsvælling (tidligere var det 150 ml gul allomin)
04.30 - 150 ml gul allomin.
Han er/var kolikbarn som vi først er kommet over med zoneterapi for knap 1 mdr siden. Maven har været et stort problem, men det er gået fint efter behandlingerne. Nu med ske-mad er afførringen igen lidt hård, men den kommer dog dagligt og flere gange.
Jeg har nu kogt en kartoffel til mos i aften. Tænker at der godt må være forskel på frokost og aftensmad? Han får også tilbud om vand eller mme i et snapseglas, men det er han ikke så glad for endnu.
Han kan sagtens spise mere af både flaske og ske-mad end det han får tilbudt nu, men han gylper temmelig meget, derfor gir vi lidt mindre mad, men lidt oftere. Skal vi gøre det anderledes? Og har du ellers nogen kommentarer til det hele?
Hvordan er det helt præcis det er med vand nu? Jeg tænker tilberedning og rengøring af flasker og sutter. Hvor meget skal stadig skoldes/koges?
Han sover fint om natten. Dagen er forskellig, men oftest sover han 40-60 min ad gangen og en sjælden gang imellem tar han en 2-4 timers lur.
Han er ellers en fin dreng på ca 7 kg og 66 lang.
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Pia