Svar: Køretur med nyfødt
6. marts 2007
Alder:
0 mdr.
Kære Rikke
Tillykke med jeres lille dreng:o)
Jeg ser ikke nogen problemer i at I kører fra Sjælland til Jylland med jeres dreng i en autostol. Han tager ikke skade af at sidde i stolen i 2 x 1½ time, det du skal være opmærksom på er at han efterfølgende (når I når frem) ikke skal sidde, men skal have lov til at ligge i sin lift og være på jeres arm.
Når man taler om at børns rygge ikke skal belastes for meget, så handler det om at autostolen meget ofte bliver brugt som transportmiddel ikke bare i bilen, men også når man skal ind at handle, i hjemmet osv. Og det er uhensigtsmæssigt. En autostol er til at bruge i bilen og ikke andre steder. Når bilturen er forbi, så skal barnet ligge ned.
En længere tur en gang imellem, det tager barnet ikke skade af. Det er den daglige belastning, altså hvor meget barnet sidder i hverdagen, som er problematisk.
Rigtig god fødselsdag, håber at I alle får en god fest:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske