Svar: Lidt af det hele - 7 mdr.
7. marts 2007
Alder:
7 mdr.
Hej med dig
Hvis man spørger tandlægerne så er det naturligvis enormt vigtigt at du sørger for at få børstet de tænder rigtig rigtig godt og det er det naturligvis også. Men jeg tænker at man jo må overveje, hvilke kampe man skal kæmpe og lige i øjeblikket lyder det som om I har nok at se til hos jer og derfor tænker jeg at du godt kan gøre som du gør. Det er jo ikke sådan at han ikke får tænderne børstet (selvfølgelig skal de børstes), men det er fint at du lige nu prøver at lege det ind, så det ikke giver unødige problemer og magtkampe.
Det er rigtig godt at I følges på allergicenteret, så der sker lidt, selvom det går langsomt. Og det er naturligvis lidt skidt med buttede michelinarme, når der skal tages blodprøver men ellers er det nu meget godt at have lidt 'elastikker':o)
Jeg er ked af at høre at I har det svært din mand og dig, men jeg er glad for at høre at parterapien hjælper jer. Det lyder som om I lige i øjeblikket finder en fornuftig løsning for jer alle og det er rigtig vigtigt.
Jeg kan godt forstå at I gerne vil i kontakt med andre familier med små børn. Og jeg tænker at mødregruppen jo er oplagt til dette. Der er ingen der siger at man ikke kan mødes med fædrene også - hvis du tænker at en af mødrene og du især taler godt sammen, så kan du jo spørge om hun og hendes kæreste/mand kunne have lyst til at komme til spisning hos jer en dag. Det kan også være at I sammen i mødregruppen fandt ud af at det kunne være hyggeligt, hvis alle mødte hinanden og at I således kunne lave et fælles arrangement, hvor alle så selv skulle sørge for en ret til en fælles buffet. Mødregrupper kan bruges på rigtigt mange måder og kan faktisk på denne måde eksistere i rigtig mange år.
Tit hjælper det også når børnene starter i institution, så får man automatisk et andet og et større netværk. Der er også legestuer og lignende i mange kommuner, som man kan gå i og også her kan man møde andre forældre med børn. Igen kræver det jo at du selv tager initiativet til at mødes mere privat.
Rigtig meget held og lykke fortsat og rigtig god weekend:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske