Brev:
Sove hos forældre
8. marts 2007
Alder:
13 mdr.
Sove hos forældre
Hej Helen,
Jeg har lige et hurtigt spørgsmål ang Johan...
Nu gentager jeg måske mig selv, men jeg har jo tidligere skrevet til angående at Johan sover i vores seng. Egentlig er det ikke noget problem for hverken min mand eller mig selv, at han sover der, men nu er det faktisk blevet til at han sover hos os fra omkring kl 12 istedet for normalt, at vi tog ham ind når han vågnede omkring kl 5 om morgenen.
Han ligger bare og roder rundt, jeg er ret sikker på at han ikke engang er vågen, men kan finde på at kravle rundt, stå op, rulle fra den ene til den anden side osv hele natten.
Ud over at det går ret kraftigt ud over vores søvn, så ligger jeg også vågen fordi jeg er bange for at han falder ud af sengen, hvilket har været tæt på et par gang den sidste uge.
Så nu snakker vi om det er på tide at han virkelig lærer at sove hos sig selv, det har han jo gjort så flot tidligere. Men jeg skal lige nævne at vi endnu engang er flyttet, men at han egentlig klarer det super flot (igen).
Hans nye værelse er en næsten tro kopi af det gamle, men selvfølgelig er det ikke det samme, det er jeg nok klar over at han kan mærke.
Jeg tror bare at han syntes det er super skønt at sove hos mor og far, og den ret vil han ikke give op så let, så hvis han skal lære at sove hos sig selv så tror jeg at det kommer til at kræve skrig og skrål. Det har vi prøvet før, men det ender altid med at han bliver så hidsig at han kaster op, hvilket faktisk er ret synd syntes jeg.
Så jeg håber at du har et par godt forslag til hvordan man lærer en dreng på 13 måneder at sove i sin egen seng, på en måde der helst ikke kræver "Godnat og sov godt" metoden.
Ellers er han sund og rask, spiser godt, går rundt, siger ikke nogen ord endnu, men det er vel det med de 3 forskellige sprog han skal lære...
På forhånd tak, og tak for en super brevkasse :-)
Lotte