Svar: At se
10. marts 2007
Alder:
1 mdr.
Hej med dig
Din lille dreng kan fint se dit ansigt og ser dig tydeligt, når du sidder med ham. Det er fortsat den bedste afstand for ham at se (ca 50 cm).
Det hjælper ham til at fokusere, hvis du har lyset bag dag. Sæt dig med ham foran dig, hvor du holder ham i dine hænder/armen, så han ligger med hovedet i dine hænder og med benene så han kan sparke mod din mave. Hold ham lidt skråt, læg ham evt. på dine lår, hvor du sætter dine egne fødder mod noget, så dine ben/lår kommer i en vinkel hvor han kan være.
Når han sådan ligger lige foran dig, let vinklet så ser han bedst. Han vil nogle gange kigge væk, eller kigge over dig og det er okay så har han bare brug for en pause. Men prøv med lyde og mimik at kalde på ham og snakke til ham og så vil han se efter dig og efterligne.
Håber dette er svar nok. Rigtig meget held og lykke med ham og tillykke med den lille fyr:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske