Brev:
Mad og søvn - 8 mdr.
12. marts 2007
Alder:
8 mdr.
Mad og søvn - 8 mdr.
Hej Helen
Jeg har før skrevet til dig ang. at min dreng ikke vil have mos. Han har kun villet have Beavais grød. Han accepterer også mos på glas.
Han er nu 8 mdr og jeg har prøvet at introducere ham for rugbrødshapsere med lidt forskelligt, men selv meget små bidder blir spyttet ud eller kastet op.. han virker ellers interesseret i det, men kan ligesom bare ikke kapere de mindste klumper. Ligesådan med grøntsagsmos, kartoffelmos, kødboller og hvad jeg ellers har prøvet at lave selv til ham. Vi spiser sammen med ham, så han også ser vi spiser.
Er det mon fordi han ikke er klar til det mad endnu, eller skal jeg bare blive ved at prøve og håbe på det kommer en dag? Eller skal jeg hellere prøve at blende det og se om han så vil have det?
De andre børn som jeg kender på hans alder spiser efterhånden en del forskelligt, og jeg er jo lidt bekymret for om han nogensinde får det lært...
Hvor mange flasker vil det være passende han får nu om dagen? Han kan kun spise 100-120 ml. ad gangen skal siges.
Jeg har endelig fået ham vænnet fra at blive ammet om natten nu og om dagen vil han absolut ikke ammes så nu er jeg helt holdt op. Han får en flaske med 100 ml. kl. 22-23 og igen hen på morgenen.
Ellers prøver vi at give ham sut når han vågner, for han vågner stadig mange gange. Skal han mon lige vænne sig til at der ikke er noget at vågne for? Vi har fået tjekket ører og de fejler ingenting. Havde jo håbet at han ville begynde at sove mere igennem nu jeg har fået vænnet ham fra brystet...
Venlig hilsen D.G.