Brev:
Hvor længe skal hovedvægten af måltidet bestå af mælk?
12. marts 2007
Alder:
6 mdr.
Hvor længe skal hovedvægten af måltidet bestå af mælk?
Hej Helen
Så er min søn 6 mdr, han stortrives og er faktisk glad dagen lang. Hans søvnrytme ændredes til det bedre efter dit råd med at give en flaske til natten, så nu skal han sjældent have mad om natten, og det er dejligt.
Jeg giver ham 1 dl. risgrød om morgen hvor han også supp. med MME (omk. 160 ml.-200 ml.) inden formiddagsluren. Til frokost får han 1 dl. grøntsagsmos og bliver igen supp. op med MME (omk. 160 ml.) Til aften får han kun MME hvor han tager omk. 250-300 ml fordelt over 3-3½ time. Og så omk. kl. 23 får han 200 ml. vælling til natten. Dvs at hans dgl. måltider består af 2 dl. grød/grøntsagsmos og omk. 800-900 ml. MME/væling. Er det ok?
Synes jeg har læst dig skrive at omk. 750-1000 ml. er passende, men hvor længe er det det? Og hvornår skal jeg sætte ham op i skemåltid? Han sover omk. 3 timer om formiddagen og mellem 1-1,5 time om eftermiddagen, og omk. 10,5 time om natten (sjælent afbrudt af mad, men får godt nok sutten en hel del gange hver nat. Han er også blevet motorisk meget mere urolig om natten, vender og drejer sig, og om på maven, hvilket forstyrrer ham en del, men ellers sover han ok).
Glæder mig til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Lilou