Brev:
Opdragelse - pige 8 mdr.
12. marts 2007
Alder:
8 mdr.
Opdragelse - pige 8 mdr.
Kære Helen
Jeg har et spørgsmål vedrørende opdragelse. Min datter på lidt over 8 mdr. trives fint og spiser flot. Hun sover nu fra kl. 20 til kl. 7, så det er fantastisk dejligt. Den sidste uges tid er jeg begyndt at bemærke hendes temperament. Hvis man tager noget fra hende, hun ikke må bide i, bliver hun enormt rasende. Jeg forsøger at give hende noget andet eller flytte opmærksomheden, men det er ikke så let mere. Mit spørgsmål er, om det er for ødelæggende for hende at få et rent nej. Hun forstår jo ikke hvorfor, hun ikke må få det.
En anden problemstilling er, at hun er begyndt at lave lyde med munden, så der sprøjter spyt ud. Det er meget sødt. Men når hun får noget pålæg på rugbrødshapsere, hun ikke så godt kan lide, laver hun det samme nummer. Jeg bliver jo dækket af torskerogn osv., så jeg forsøger at sige nej til hende. Er der noget man kan gøre andet end at "skælde ud". Hun er begyndt at græde en enkelt gang, hvor jeg sagde højt "nej". Men samtidig virker det somom, hun udmærket ved, at hun er en lille bølle.
Jeg er selv meget lidt temperamentsfuld, så det er svært for mig at hun kan blive så hidsig og ulykkelig.
På forhånd tak
Maria