Brev:
Puttetid for 3 årig dreng
12. marts 2007
Alder:
2 år, 11 mdr.
Puttetid for 3 årig dreng
Hej Helen
Vi har en søn på snart 3 år som kan drive os til vanvid omkring puttetid. Det har altid taget sin tid, men det har virkelig nået et max nu. Det tager fra 45 min til en time før han sover og egentlig ved vi godt hvad der er galt, vi kan bare ikke finde ud af at løse det. Vi har prøvet at putte kl. 19 og kl. 20.30 samt alle tider der imellem, men resultatet er det samme.
Vi gør det samme hver aften: Læser en historie, holder i hånd og så godnat. Han har en lille lampe tændt, da han på et tidspunkt blev bange for mørke. Problemet er at han bliver ved med at kalde og finde på alverdens ting for at få os derind. Vi går ikke derind hver gang, men nogle gange får man nok af at han råber, skriger, hyler osv og så bukker vi:o) Vi har i et stykke tid sagt " Jeg hører dig og du skal lægge dig ned og sove. Godnat", men det virker ikke rigtigt .
Hvad og hvordan gør vi???
Han er en meget aktiv og frisk dreng med gang i. Han sover til middag 2-3 timer stadigvæk. Er det den vi skal korte ned, selvom han virker meget meget træt om aftenen? Han skal starte i børnehave først i april, så vi er nok lidt "bange" for at pille hans middagslur væk og vi har også hørt at det ikke er så godt. Han er følsom og kan godt have lidt svært ved at "sluge" nye ting og forandringer. Han blev storebror i oktober og er rigtig god til det. Han har ingen negative reaktioner mod lillebror- kun positivt og det er dejligt.
Kan du hjælpe os med et råd?
Mange hilsner fra Pia og Jakob