Brev:
Mad og søvn ved 4 mdr.
13. marts 2007
Alder:
4 mdr.
Mad og søvn ved 4 mdr.
Hej Helen
Tusind tak for en rigtig god hjemmeside.
Jeg har en søn på 4 mdr. ( d. 17/3). Han har haft kolik og "hold i nakken" eller skævhed, som vi har gået til kiropraktor med. Det har hjulpet rigtig godt, og jeg er lige stoppet med mylicon dråber, hvilket også er gået fint.
Mit spørgsmål lyder:
Jeg ved at man anbefaler at amme fuldt ud til 6 mdr. men min søn sover ikke så længe af gangen. Jeg tænkte det måske havde noget med maden at gøre.
F.eks i går:
Vågnede ca. 6:45
"sov" kl. 8:15 - 8:30 (i bilen - afleverede den store i skole) (15 min.)
sov i barnevognen kl. 9:30 - 11:00 (1½ t.)
sov i barnevognen kl. 13:30 - 13:50 (20 min.)
sov i barnevognen kl. 16:30 - 16:50 (20 min.)
sov i barnevognen kl. 18:30 - 19:00 (gået tur med vognen)(30 min.)
sov i sengen sammen med mig ca. kl. 21:00, og vågen for at spise ca. hver 2 time gennem natten.
Det er måske ikke smart at han sover ved siden af mig, men for selv at få lidt søvn har han ligget der i den sidste uge.
Vi har før svøbt han til natten, hvilket også virkede fint. Men kun til han vågnede første gang efter max. 3 timer. Herefter ville han ikke.
I løbet af dagen bliver han ammet ca. hver 2 time, og sådan har det stået på i nu en uge. Jeg ved han sommetider vil ammes tit fordi han øger mælkeproduktionen, men det varer normalt en til to døgn ikke en uge.
Tror du jeg skal begynde med grød, og at det måske vil mætte ham mere? Det er et stykke tid siden han er blevet vejet, men jeg fornemmer han tager fint på, og hans bleer er også meget våde.
Glæder mig til at få dit svar.
Knus Karina