Svar: Sovevaner for dreng på næsten 7 måneder
13. marts 2007
Alder:
7 mdr.
Kære Camilla
Dejligt med en dreng som har et godt sovehjerte.
I forhold til sommertid, så plejer dette at gå helt af sig selv. Det er sjældent at den time volder de store problemer. Man kan lige de to dage (dagen inden og dagen efter) prøve at flytte ½ times tid på puttetidspunkt, men ellers går det som regel af sig selv.
Det lyder helt relevant med kun to lure dagligt. De fleste børn kan i 7 måneders alderen sagtens nøjes med en formiddagslur på måske en times tid og en lidt længere eftermiddagslur. Tilsammen plejer dagssøvnen at udgøre 3-4 timer og om natten sover de fleste børn gennemsnitligt 10-11 timer.
Rent ernæringsmæssigt har din dreng ikke behov for mælk i tidsrummet 24-06 med den alder han har, men han har fortsat behov for en del mælk og vil derfor fortsat have glæde af mælk sen aften og tidlig morgen. For at undgå at han vågner kl. 04, kan du derfor med held give ham bryst når du selv går i seng. Altså omkring kl. 23 og på den amning bør han så kunne holde sig til næste morgen tidligt ca kl. 06. Det svarer til at sove igennem.
Håber at ovenstående hjælper dig lidt videre. Fortsat held og lykke med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske