Brev:
Bisserne gør ondt!
13. marts 2007
Alder:
6 mdr.
Bisserne gør ondt!
Kære Helen
Så er jeg tilbage igen ;)
Her går det for det meste godt. Jens sover fra 20:30 til et sted mellem 6:00 og 7:45! Nogle nætter går godt - andre skal han have sut helt op til 5-6 gange. Han er begyndt at skubbe sig op i et hjørne og kommer til at sidde fast - og så tror jeg, at han drømmer meget. Det er top-øv, når han vågner kl. 6, for der er han slet ikke frisk, men har svært ved at falde i søvn igen. Han sover 3-4 timer om dagen. De formiddage, hvor han er vågnet kl 6 er et mareridt. For han er jo træt. Han er sjældent sulten kl 6, spiser faktisk næsten aldrig mellem 20:30 og 7:30!
Så altså: Det er langt bedre end det var om natten... men vi har stadig nogle "æv-nætter" - dog slet ikke som før. Der er ikke rigtigt noget at gøre vel? Jeg synes jeg har hørt om en aflejrings-pude?! Jeg kan stadig ikke lade være med at tænke på, at jeg skal på arbejde om 1,5 måneder, og at det bliver hårdt at være så meget vågen. Det er ikke fordi far ikke er på banen - det er han i den grad. Men jeg hører jo også barnet (det er vist en mor-ting og noget med control issues og den slags... ;))
Derudover! Vi har godt nogle trælse dage ind imellem! Han har det så slemt med sine bisser. Gnider og skubber og savler og græder og er fuldstændigt elendig og pyldret. Kan vi gøre noget? Det er helt tydeligt, at han gerne vil være i godt humør - griner når han ser os, men så klør det og så bliver grinet til et langt piiiiiiv. Vi har prøvet at spørge på apokteket efter noget at smøre med. Men beskeden lød, at den slags ikke føres mere...?! Har du et forslag?
Det er rigtigt synd for Jens, for når bisserne ikke klør, er han SÅ glad (der er brudt to frem og jeg tror der må være flere på vej). Han gider ikke trille, selvom vi prøver, til gengæld er han helt vild med at sidde og stå op. Han vil MEGET gerne "gå". Ligge på maven er desværre ikke noget hit, selvom vi prøver så ofte vi kan. Han kan nu sidde i barnevognen og opleve verden - det er en stor ting for hele familien, der nyder at gå tur med vores lille krudtugle, der suger alt til sig gennem sine smukke blå øjne ;)
Håber du har et råd ;) Jeg synes i øvrigt at jeg må slås lidt for at få ham til at spise nogle dage - kan det hænge sammen med tænder? (Han vejer 9,6 kg, så vi er ikke bekymrede som sådan). Det er især sutteflasken der bliver afvist (med undtagelse af godnatvællingen som nærmest bliver inhaleret!).
Kærlig hilsen
Mor K