Brev:
Hvor meget mad til 7 mrd. dreng?
14. marts 2007
Alder:
7 mdr.
Hvor meget mad til 7 mrd. dreng?
Hej
Du har hjulpet mig før, og håber du har nogle gode råd til os igen.
Vi har en dreng på 7 måneder. Han vejer 8600 g. og er 72 cm.
Han er utrolig madglad og det er mig der bestemmer, hvornår han har fået nok og spise.
Jeg har ammet ham om morgenen og ellers lidt før han skal ud og sove. Han har nu fået tænder og er begyndt og bide. Har prøvet og få ham til og stoppe med det, men det virker umuligt?! Bider hårdt sammen og trækker hovedet til sig. Tror ikke jeg har anden mulighed end at begynde med mme.
Nu til mine spørgsmål.
Jeg laver selv middagsmad til ham. Er der noget han ikke må få? eller er der noget der er vigtig at han får i sig?
Når jeg skal til og begynde med mme. Hvor meget må/skal han ha om dagen?
Vores dag ser ca. sådan ud:
ca. kl. 06 bryst i sengen og sover så ca. 2 timer til.
kl. 10 grød af 2 dl vand, sover lidt
13-14 1/2 skive bondebrød + 1 æble og 1/2 banan, sover igen kl. 17 middag min.!! det der svarer til et glas
kl. 19 en flaske vælling
Sover da til kl 06.
Hvordan skal jeg gøre det når han begynder med mme? Hvor meget må han få?
Som du ser, spiser han utrolig meget - altid til det er tomt!!!
Han er utrolig aktiv og er jo heller ikke "tyk"
Håber du kan hjælpe os igen - er jo ikke så meget og hente ved vores helsesøster heroppe!
Marianne