Brev:
Mad - 7 mdr.
14. marts 2007
Alder:
7 mdr.
Mad - 7 mdr.
Hej Helen!
Min datter på knap 7 måneder spiser meget lidt, synes jeg! Jeg skrev også til dig for ikke så lang tid siden, men hun har ændret sig radikalt siden da...
For det første har hun den seneste uge nægtet (!!!!) at spise noget som helst hjemmelavet. Alt, hvad jeg tidligere har lavet til hende med succes, lukker hun af overfor - også nyt og "spændende" mad. Til gengæld var hun nogle dage enormt glad for pulvermad, som jeg så i stedet købte til hende. Men heller ikke det er en garant for, at hun spiser længere.
Det eneste, der er 100% sikkert, er risgrød fra Nestle - der kører hun det bare ind uden et kny! Men det holder jo ikke!!! Hun kan vel ikke leve af risgrød alene! Jeg giver hende gerne ting, hun selv kan sidde med - grøntsagsstave, skorper, frugt osv - og det snasker hun i med største velbehag - men det stiller jo ikke hendes sult!
Nå, men mængdemæssigt ser det omtrent sådan her ud:
ca. 7.30 - max ½ dl. øllebrød eller fuldkornsgrød (pulver) med hjemmelavet æble- eller sveskemos. Vand af kop.
ca. 12 - max ½ dl. ris med grøntsager (pulver) - med kamoufleret hjemmelavet gulerodsmos + fisk eller kylling. Vand af kop.
I løbet af eftermidagen får hun tilbudt lidt most banan, æblemos, sveskemos el. lign, som hun spise med velbehag. Heri kommer jeg hendes jernpulver, så jeg er sikker på, hun får det! Vand af kop.
ca. 16.30 - her spiser hun gerne sådan okay; dvs. ca. 1-1½ dl. risgrød, kartoffelmos/gulerod el. lign (pulver). Vand af kop.
ca. 18.30-19 - 100-150 ml. majsvælling - efterfulgt af amning - nogle dage tager hun meget fra mig - andre dage intet.
Mellem 21.30-01.00 amning 1 gang - nogle gange suppleres med 50-90 ml. majsvælling.
Som du kan se, er det ikke meget, vel??? Hun er glad og trives, men har de sidste dage sovet væsentligt mere end hun plejer i dagtimerne - 2 lure á 1½-2½ times varighed.
Jeg tilbyder hende bryst i løbet af dagen, men hun gider det ikke. Hun vil under ingen omstændigheder have hverken modermælk eller erstatning af kop til måltiderne.
Har du nogle forslag til, hvordan vi kommer videre mht. maden herfra??? Både hvad angår mængde, men også mælk og hjemmelavet kontra pulver :-)
Det skal lige siges, at hun er en stor pige på lige lidt over 8 kg - 70 cm lang.
Venlig hilsen
Louise
PS Hun har i 3 ugers tid haft en del knopper i ansigtet, som MÅSKE kan være noget madreaktion af en art. De er så småt på vej væk igen, og jeg har simpelthen ikke kunne gennemskue, hvad der har været kilden!?!?!?!