Brev:
Har meget svært ved at falde i søvn om aftenen
14. marts 2007
Alder:
14 mdr.
Har meget svært ved at falde i søvn om aftenen
Kære Helen
Jeg har jo en dejlig dreng på snart 14 mdr. (d. 23.) Han er nu faldet rigtig godt til i dagplejen, men han er der kun 3-4 timer om dagen, da jeg skal arbejde om aftenen, og gerne vil have glæde af ham inde jeg skal afsted. Tiden passer også ham fint, virker det til. Han er glad for de andre børn og dagplejen og for tiden han har sammen med mig. Den ideelle løsning for os.
Han er også begyndt at sove fint i løbet af dagen. Jeg plejer gerne at sove med ham, når han kommer hjem fra dp, ca kl 11-12. Så sover vi 1-2 timer og han falder i søvn stort set med det samme.
Om aftenen er det dog svært at putte ham. For ca 3 uger siden, kunne vi sagtens. Så var det en flaske på værelset, bøvse af og så ned at sove, det tog mellem 5 min og en halv time. Nu tager det op til 2 timer at putte ham. Far er begyndt at tage ham med ned i stuen og give ham flasken der, og så falder vores søn i søvn til tv-et liggende ved siden af far. Det synes de begge to er hyggeligt.
Når jeg putter ham, starter jeg nu altid på værelset, da jeg ikke er så meget for at få ham ned i stuen, når først det er sengetid. Det fungerer ikke hos mig, men hos faren. Sådan er vi jo så forskellige. (Vi bor sammen, men jeg har tit aftenvagter, hvorfor det er far der putter).
Jeg synes det er hårdt det tager så lang tid og meget af vores voksentid forsvinder. Vi er begge enige om, at er han først i nattøjet, ja så skal han ikke lege. Hvis han skal noget, skal han sidde hos os stille og roligt. Men han er fuld af energi og det virker til, han føler han går glip af noget, hvis han lukker øjnene. Han er meget nysgerrig. Han er så småt begyndt at gå, og "snakker" meget, hans appetit svinger utroligt meget.
Har du et godt råd, eller er det bare en af de faser små børn skal igennem?
Kærlig hilsen Amanda