Brev:
Vaner?
14. marts 2007
Alder:
2 år, 3 mdr.
Vaner?
Kære Helen
Gennem de sidste 3- 4 mdr. har min søn som det første bedt om at få sin sut og hygge/sovebamse fra sin taske, når jeg henter ham fra dagpleje ml. 15 - 15:30. Efterhånden er det sådan at han bliver rigtig gal og ked af det, hvis jeg prøver at undlade dette med snak, afledning ja sågar at sut og bamse ikke var i tasken. Når vi kommer hjem skal jeg "lokke" det fra ham - skabe interesse for noget andet.
Er det en dum vane eller ???? Er der noget vi kan og bør gøre for at bryde dette???
Hans sprogudv. og forståelse er jo ikke alderssvarende og jeg synes det er svært at forklare, at jeg synes det er lidt tidligt at få sutten igen - bamsen må han helt selv betemme over. Er det bare noget jeg skal accepterer er sådan..... tænker jo meget på hvor meget indflydelse sutten har på hans lyst tale at øve at tale.
En anden ting...... jeg har tidl. skrevet til dig at han nægter at spise varm aftensmad (også i dagplejen hvis der eks. serveres frikadeller). Han spiser kun de kogte gulerødder eller frisk peberfrugt uanset hvad der ellers er - kartofler, ris, pasta al slags kød nægter han at spise. Får vi risengrød eller rugbrød er han meget sulten til aften :-) Vi har næsten fast hver uge 2 dage med rugbrød til aften og 3-4 gange om måneden risengrød netop for at han vil spise med sammen med os.
Nu begynder det så småt at brede sig til morgenmaden også - vil ikke have havregrød - ikke a38 og jeg synes det er svært at stå den travle morgen og forsøge med 2-3 forskellige morgenmadstyper før han så spiser eks. havrefras/rugfras. Han elsker jordbærdyoghurt med det synes jeg jo er for sødt at serverer flere gange om ugen.
Er han ved at være en lille kræsenpind:-) hvad kan vi gøre??
Knus fra mor