Brev:
Afvænning fra modermælkserstatning og vitaminer
5. januar 2004
Alder:
12 mdr.
Afvænning fra modermælkserstatning og vitaminer
Hej netsundhedsplejerske
Jeg vil høre, hvornår jeg skal helt kan holde op med at give modermælkserstatning? Min søn er snart et år om ca 3 uger og han får ca. 2 flasker med 150 ml modermælkserstatning, en om morgenen eller eftermiddag og en til aften før han skal sove.
Herudover får han sødmælk og andet væske/vand i en kop. Hvor meget sødmælk skal han have? Hvor meget væske ialt i døgnet? Han vejer ca. 12 kg.
Jeg har også et spørgsmål angående vitaminer. Skal han have jerndråber når han kun får 300 ml modermælkserstatning? Skal jeg starte med almindelige vitaminpiller, når han stopper med D-vitamin-dråber ved et årsalderen?
Lige et enkelt spørgsmål mere. Jeg har lagt mærke til at når jeg giver ham rosiner kommer de ud hele ved afføring. Kan han ikke fordøje disse endnu? Skal jeg så lade være med at give ham dem? Han er helt vild med dem.
På forhånd tak