Brev:
Mad om natten - 7 mdr.
15. marts 2007
Alder:
7 mdr.
Mad om natten - 7 mdr.
Hej
Jeg har en søn på 7,5 mdr. Han er og har altid været en stor dreng. Vejer nu 10,5 kg og er 76 cm lang. Han har en god appetit, og får nu 3-4 måltider om dagen i form af grøntsagsmos, kartofler og kød, rugbrødshapsere og frugt med ymer.
Jeg er for nyligt holdt op med at amme, og vi har endelig fået Mads til at tage en sutteflaske. Han sover rimelig godt om natten, men han vågner 3-4 gange. Han kommer i seng kl 20 og får 200 ml MME. Så vågner han igen kl 23, 02, 05. Han er sulten hver gang. Han skriger HELT vildt, hvis ikke han får tilbudt noget. Det samme gjaldt da jeg ammede, så han har altid været inde i den rytme der hedder spise-når-man-vågner.
Han får i alt 500-600 ml om natten nu, og det er alt for meget. Han spiser sin morgenmad godt nok, så det er ikke fordi han erstatter sine måltider om dagen med det.
Men er det ikke alt for meget? I lang tid har min Sp sagt, at han ikke har brug for at spise om natten, men han er helt ulykkelig hvis ikke han får noget. Han virker også sulten nok, så det er heller ikke bare for en hyggetår. Han spiser, hurtigt, og sover igen bagefter.
Hvad kan vi gøre for at få han afvænnet? Vi har haft gang i flaske med vand, den gad han selvfølgelig ikke. Jeg er bange for at han får for meget og bliver for tyk. Skal jeg være det?
Jeg håber du kan hjælpe med gode råd.
Med venlig hilsen
Trine