Brev:
Meget vågen dreng på 3 mdr.
15. marts 2007
Alder:
3 mdr.
Meget vågen dreng på 3 mdr.
Hejsa
Jeg undres lidt over søvnmønstret om dagen på min dreng på 3 mdr.
Hans er flaskebarn, og hans rytme er nogenlunde at spise hver 3.- 4.time om dagen, hvor han om natten sagtens kan sove 8 timer uden at vise tegn på sult.
Da vi har haft en lidt hård start hvor han fra fødslen ikke var ret stor (2714g) og derudover tabte sig ret meget og blev sløv, hvorfor jeg er meget opmærksom på hans madindtag. Af samme årsag har jeg tit vækket ham om natten når der var gået 7-8 timer for at give ham en flaske, når jeg kunne høre han lå lige "under overfladen"
Han er begyndt kun at ville sove 1 times tid især om eftermiddagen, og vågner derfor ofte 1/2-1 time før han skal have mad - vi har gået til zoneterapeut for hans mave som er meget hård og han må have laktulose for at holde den kørende, og fordi han er meget urolig ved slutningen af nogle måltider.
Jeg har forsøgt at give ham mad hver 2½ time de dage hvor han var meget vågen, men jeg synes mest af alt han hygge-suttede sig igennem flasken.
Når han vågner før spisetid virker han glad og frisk, fx. her til eftermiddag fik både hans far og jeg store smil og han lå længe og kiggede i sin barnevogn uden lyd, hvor han bare puslede.
Derudover forekommer det mig at han spiser mindre ved hvert måltid end han gjorde tidligere, men det er muligt han har indhentet det han var bagud med tidligere.
Han virker generelt glad, men jeg undrer mig over at han vågner før han er sulten, og er bange for at han er sulten, derfor vil jeg gerne høre din mening.
På forhånd tak
Med Venlig Hilsen
Helene