Svar: 3. måltid og tilskud
15. marts 2007
Alder:
4 mdr.
Kære Dorthe
Der er umiddelbart ikke grund til at skifte til Nan2, da din datter hører til 'de småtspisende'. Da Nan2 kan mætte lidt mere end Nan1, så kan du risikere at hun nedsætter sit mælkeindtag og det er der ingen grund til. Du kan derfor roligt fortsætte med type 1.
Det er fint med 600ml mme ved siden af skemaden. Det er nok til at dække hendes jernbehov og mælkebehov. Lidt ekstra væske vil dog være godt sammen med skemaden og måske lidt indimellem og det kan være lidt vand af en kop/snapseglas. du kan jo ikke presse hende og det er fint at du tilbyder hende de 6 gange dagligt, så må du gå ud fra at hun tager, hvad hun har behov for.
De fleste børn vil omkring 6 måneders alderen kunne spise 3 måltider, nogle klarer sig på dette længe og andre vil omkring 7 måneder have behov for et 4 måltid. Så længe din datter ikke er ældre end hun er nu, så synes jeg det vil være rigtig fint at bibeholde de to måltider dagligt.
Det vil dog være en god idé at du giver hende grød om formiddagen og grøntsagsmos om aftenen, så hun får variation.
Håber mine tanker hjælper dig lidt videre. Rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske