Brev:
Morsyg - 7 mdr.
15. marts 2007
Alder:
7 mdr.
Morsyg - 7 mdr.
Kære Helen
Nu er min barsel desværre snart ved at være slut og jeg skal starte på arbejde om en lille uges tid (suk) Om 2 dage kommer farmor og bliver i 14 dage for at passe vores lille purk, og vi glæder os meget - både til besøget fra Danmark, men også til at dele vores søn med lidt familie.
Men... Han er morsyg helt vildt lige for tiden, det er kun mig der duer. Far er god nok når der skal leges og kastes lidt; men handler det om sutteflaske, skemad, putning og trøst så skal mor på banen. Som sådan er det også okay, at det er sådan, da vi regner med at det går over igen på et tidspunkt. Alligevel er jeg lidt "træt" af det, for jeg skal give mad hver gang og putte hver aften, og nogen gange kunne jeg godt tænke mig at det var farmand der var lidt på banen.
Far vil gerne, men han får ikke lov og får han lov så spises der kun få mundfulde eller drikkes lidt mælk - putning går fuldstændig i ged, det kan bare ikke lade sig gøre. Når jeg putter tager det aller højest 15 minutter fra han er lagt i sin seng til han sover (det er på en dårlig dag), men når det er far, så skriger og græder han allerede inden han er nået sin madres, han vil ikke rigtig drikke sin putte-mælk og han kan nærmest fremprovokere at han brækker sig - det er så forfærdeligt både for ham og mig, og ikke mindst hans far som jo lidt føler at han gør alting galt (og det gør han slet ikke..) ...
...
Om morgenen er jeg så heldig, at det er far der står tidligst op og tager sønnike med sig. Det er så meningen, at han skal give ham en flaske og han får grød, når far er taget på arbjede; men han vil stort set ikke tage den.. Hvis jeg så står op, så drikker han det hele uden problemer eller afvisning.
I går aftes var vores dreng blevet puttet (af mig), min mand sad ved computeren og jeg var for en gangs skyld ved at se en god film (det er lang tid siden jeg sidst har gjort det, sådan fra ende til anden) Omkring kl 22 vågner vore søn og "kalder" på os. Min mand går der ned og 20 minutter senere slukker jeg for filmen og går også derned, for han vil bare ingenting sammen med far. Da jeg kommer ind og lægger mig ned (min mand har taget ham over i vores seng) så lukker min lille dreng sine øjne og sover....
Så kort og godt: Hvorfor duer far slet ikke???
Min mand er ellers super meget "på" i forhold til vores søn, og jeg tænker på seperations-angst; men troede egentlig også at det gjaldt faren?
Og så er jeg naturligvis bekymret for den situation, som nu er uundgåelig - at jeg skal starte på arbejde og han skal passes af andre.. I første om gang som sagt farmor, derefter bliver momor fløjet herop og så skal han afleveres hos en veninde, som går hjemme.
Men kan det skade ham?
Kærlig hilsen
en lidt bekymret mor
Ps. min dreng er nu snart 8 mdr.