Brev:
Pige på 1 år spiser ikke
5. januar 2004
Alder:
12 mdr.
Pige på 1 år spiser ikke
Hej Helen
Håber du igen kan hjælpe mig.
Min pige på 1 år spiser næsten ikke noget mere. Hun er ørebarn og har derfor været meget syg, dog har hun dog altid spist mere end hun gør nu!
Hun er rigtig stædig og måske også kræsen. Det er ganske få ting vi kan få i hende, havregrød, rugbrød med spegepølse og leverpostej, lidt ris og pasta, clementiner/appelsin, lidt kiwi og banan og vindruer. Intet grønt eller kartofler.
Hun får lov til selv at sidde med det og vi hjælper så, hvis vi får lov. På en hel dag spiser hun måske 1 (lille) portion havregrød, 1/4 rugbrød lidt frugt og måske et par skefulde aftensmad. Hun får dog stadig sin aftenflaske på 200ml, da vi synes hun ellers ikke får noget.
Det skal siges at hun har været til 1 års undersøgelse og der havde hun tabt sig 100 g siden hun var 8 mdr. så hun vejer nu 10 kg og er 81 cm. Lægen sagde hun var i trivsel!!!
Jeg synes hun sover meget. Mellem 14 og 17 timer på et døgn. Er det ikke meget? Hun kravler og går næsten selv.
Har du nogle gode råd til os, for det er så frustrende det her. Det er da ikke normalt at et barn ikke spiser i så lang en periode?
Kærlig hilsen
Mette