Brev:
Voksenmad til tvillinger
16. marts 2007
Alder:
7 mdr.
Voksenmad til tvillinger
Kære Helen
Så er jeg igen på banen med spørgsmål om mad til mine tvillinger.
Hvornår kan jeg begynde at trappe ned på antallet af flasker?
De får begge 3 skemåltider om dagen af ca. 3/4-1 dl. - hvor 2 af dem er grød og til aften får de grønsagsmos med kylling eller fisk. Derudover får de så 5 flasker, hvor de oftest spiser 110-150 ml. Nogle dage tager de 200 ml.
Får de overhovedet mælk nok eller er det nærmere et skemåltid der skal fjernes?
Må jeg blende "voksenmad" og give dem det eller skal jeg fortsætte som nu med at lave deres mad for sig?
Er opmærksom på at de ikke skal have salt og jeg mener heller ikke jeg vil blende en oksesteg med beanaisesovs eller ligende:-)
Tænkte mere på sådan noget som f.eks. bolognese, lasagne eller noget i den stil.
Sebastian vejer ca. 8 kg. og Emma ca. 7 kg.
Kærlig hilsen tvillingemor.
PS. Efter jeg fulgte dine råd fra sidst, med at få dem til at lægge mere på maven, er Emma nu begyndt at vende sig fra ryg til mave og tilbage igen. Sebastian er ved at finde ud af at komme helt om på maven. Så vi sender et stort tak herfra.