Brev:
Natflasken og afvænning?
16. marts 2007
Alder:
7 mdr.
Natflasken og afvænning?
Hej Helen
Jeg vil gerne stille et spørgsmål angående natflasken og afvænning af denne.
Min søn er 7 ½ måned og er en glad lille fyr. Hans dag er ca. som følger:
6:30 vågner
7:00 Havregrød lavet med mme og olie og frugt og et glas vand
9:00 Frugt og en lille rugbrøds mad m/ ost (hvis han er sulten) og et glas vand
9:30- 11:30 Formiddags lur
12:00 Frokost, rugbrød med makrel salat og leverpostej, han spiser ca ¾ af en skive, vand
14:30 flaske 200 ml mme
15:00-17:00 eftermiddagslur
18:00 aftensmad moste grønsager m/fisk eller kød +mme og olie og et glas vand
20:00 200 ml vælling
20:30 lægges til at sove
Hvis han har spist godt til aftensmad vågner han klokken ca. 4 og får en flaske med mme og han drikker ca. 200 ml.
Nogle gange vågner han dog både klokken 2:00 og drikker 150 ml og igen ved 4-5 tiden og der drikker han også 150ml.
Så jeg ville bare spørge om han efterhånden er blevet så stor at han skal vænnes fra flasken? Og hvis forholder sig sådan, kan man så langsomt lave en nedtrapning over et par uger? Den første uge bliver han tilbudt 150 ml mme, næste uge 100 ml mme, så 50 ml og til sidst får han vand når han vågner..
Mange tusind tak for din hjælp
Med venlig hilsen
Signe