Brev:
Sovevaner 8 mdr
16. marts 2007
Alder:
8 mdr.
Sovevaner 8 mdr
Hej Helen
Allerførst tak for dine råd mht. at vænne Julie til den nye seng, der gik kun 3-4 nætter, så sov hun fint igen... Hun sover nu fra kl.19.30 hvor hun får en flaske til kl 6.30-7 om morgenen - dejligt :-)
Jeg har dog nogle ting, som jeg går og spekulere lidt over, og som jeg gerne vil høre din mening om. Det første omhandler hendes sovetider om dagen. Det sidste stykke tid har hun sovet ca 1½ time om formiddagen (9-10-30) og det samme om eftermiddagen (fra ca.13.30 til 15). De fleste dage snupper hun så også en lille lur på ½ time sidst på dagen. Nogle dage "deler" hun sin formiddagslur i 2x45min, og vi trækker så eftermiddagsluren en smule.
Når hun er 8 mdr, burde hun så ikke klare sig med 2 lure om dagen??? Jeg tænker på at hun måske kunne sove fra 9.30 til 11 og så igen fra 14-14.30 og en 1½ time frem??? Hun har indtil nu fået sin eftermiddagsmad (frugtmos eller yoghurt) omkring kl15, men det kunne hun så måske få inden hun bliver puttet og så spise frokost lidt tidligere end nu???
Mit andet spørgsmål omhandler hvor hun bør sove. Hun sover nu i sin egen seng i vores soveværelse. Der sover hun hele natten, og kommer så over til os og hygger lidt når hun vågner. Problemet er, at jeg sover meget let. Den mindste lyd hun siger vækker mig, selvom det for det meste bare er "sovelyde", og ikke fordi hun mangler os. Jeg kan vågne mange gange om natten, og roder hun lidt rundt tidligt om morgenen, kan jeg ikke falde i søvn igen.
Vi har så snakket om, at flytte hende ind i hendes eget værelse, så jeg måske kan sove bedre, selvom vi faktisk synes det er rigtig hyggeligt, at vi alle 3 sover sammen. Hvad er din holdning til det???
Mit hjerte vil helst have hende tæt på, men på den anden side har jeg også brug for at få sovet ordentligt...
Uha, det blev vist en lang smøre, håber på at du kan give os lidt "guldkorn" :-)
Mange hilsner
Rikke