Brev:
6 måneder og vil ikke spise
17. marts 2007
Alder:
6 mdr.
6 måneder og vil ikke spise
Hej igen Helen
Jeg er lidt i vildrede hvad min søn på knap et halv år angår!
Han har i 1½ månedes tid fået lidt skemad. Lidt grød ved middagstid, men det er ikk meget han vil have. Om aften har vi så prøvet med kartoffelmos, men det får han simpelthen brækfornemmelse af:-(
Men problemet er også at han ikk spiser særlig meget Nan2. Tit vil han ikke have mere efter 100 ml andre gange vil han godt spise, hvis man synger for ham eller han ligger i sengen og skal til at sove (hvilket er ret hårdt for ryggen). Jeg har læst at han skal have 1 liter mælk om dagen, men det nærmer han sig overhovedet ikke....
Jeg kan slet ikk finde ud af det. Der kan gå mellem 4 og 5 timer mellem et måltid og alligevel vil han ikk spise! er det ikk lidt mærkeligt? Nogen gange venter vi en halv times tid og så prøver igen, men det er sjældent vi får mere i ham. Da vi startede på vælling om aften og natten spiste han med glæde 200 ml, men nu kan han til nød spise 100 ml uanset hvor længe siden det er han har spist sidst. Alt i alt virker han som en der bare ikk vil ha mad, hverken det ene eller det andet. Han må da mangle noget nærring og vitaminer.
Han vejer knap 8 kg og er 72 lang, han tisser ok og har afføring (nogen gange springer han 1 dag over) Han er altid glad, pludre meget og virker generalt ikk som en der mangler noget.
Om natten står den nogle på 2 måltider der dog er små, men for det meste er det kun een gang han vågner og vil ha mad.
Hans søvn er også meget rodet om dagen og rytmen er lidt svær at finde... Kan vi selv gå ind og tvinge en rytme ind???
I lidt over en månedes tid har han et par gange om ugen været hos farmor og farfar for at aflaste mig, da jeg for tiden går til psykolog pga en kraftig efterfødselsreaktion. Han er glad deroppe, men de har også mærket at det bare er gået ned ad bakke med maden og søvnen.... Men kan alt det her skyldes at han bliver passet? Det tænker jeg ikke selv da jeg ved han har det godt hos dem, men et eller andet må der da være siden han har det sådan med maden???
Måske det kan være vi skal gå over til Nan1 igen for det er vidst startet lidt efter vi gik over til Nan2, sådan cirka........
Puha Helen, jeg håber du har lidt guldkorn:-) Jeg glæder mig meget til at høre fra dig.
Hilsen Camilla