Brev:
Udvikling 8 mdr.
17. marts 2007
Alder:
8 mdr.
Udvikling 8 mdr.
Hej Helen
Jeg synes jeg har søgt højt og lavt, men kan intet finde om hvornår de kære små selv kan sætte sig op fra liggende og omvendt? Og lige i disse dage synes hun noget frustreret over ikke at kunne komme op eller ned. Maver sig hen til ting (specielt vores ben) og trækker med armene og bliver noget så vred, når det ikke lykkes. Hun kan i siddende rejse sig ved ting og virker enormt stærk i ben (overstrækker ikke i knæ) og meget stærk i ryggen. Hun vender sig selv begge veje, sidder stabilt selv og kommer meget langt ud over midtlinien for at få fat i de ting hun vil have. Hun kommer altid fra liggende til siddende ved at vi holder hende i hænderne.
Jeg tænkte, at det nok kommer i takt med at hun kravler, men nu har hun udviklet en teknik fremad med armene der går pænt hurtigt og kan komme over dørtrin med denne metode, så det der med at trække benene op under sig synes nu ikke længere nødvendigt for den unge dame :-).
Så har jeg lige et spørgsmål om tænder. Hun er nu ved at få de første to tænder i undermunden (samtidig), men har i den forbindelse gylpet (kastet op) en del, hvilket hun ellers næsten aldrig gør (med mindre hun ikke har haft sin faste "morgenafføring"). Kan det hænge sammen med tænderne?
På forhånd tak for hjælpen.
Hilsen T.