Brev:
Trøske og Brentan 2% der ikke virker
18. marts 2007
Alder:
2 mdr.
Trøske og Brentan 2% der ikke virker
Kære Helen
Jeg har en søn på 8 uger, som i de sidste 14 dage har fået behandlet en slem omgang trøske med brentan 2%. Desværre virker denne behandling ikke!
Jeg vasker mine brystvorter efter hver amning enten i dansk vand eller almindelig vand, hvorefter jeg smører brentan 2% på. Min søns mund børster jeg med en lille tandbørste et par gange om dagen, hvorpå jeg kommer danskvand. Herefter får han brentan 2% på sin sut. Desuden skolder jeg hans sutter hver dag (han har 2 sutter han skifter imellem). Disse sutter blev skiftet for 14 dage siden, da jeg begyndte behandlingen mod trøske.
Jeg vasker ikke hans mund om natten, men kommer gerne brentan på sutten når jeg putter ham igen, og vasker for det meste også mine bryster efter amning der. Dog ikke altid, da trætheden overmander mig mange gange når det er nat.
Min søn har stadig to store plamager i overmunden, i hver side, hvor kindtænderne en gang kommer til at være, efter de 14 dages behandling med brentan. Jeg aner ikke helt hvad jeg skal gøre, for mine brystvorter er røde og ømme hvergang jeg skal amme ham, og derefter kan der komme smerter der nærmest "stråler" ud i brystet, hvilket kan vare i 1-2 timer efter at jeg har ammet.
Har du nogle gode forslag til hvad jeg kan gøre, for man bliver lidt desperat.
Det skal lige nævnes at min søn havde trøske i hvert fald i 14 dage inden behandlingen startede. Dels fordi min læge syntes at jeg først skulle se tiden an inden behandlingen startede, fordi hun ikke var sikker på at det var trøske, og fordi jeg i starten troede at det var mælken der løb til igen efter amning.
Mange hilsener
Tanja