Svar: Trøske og Brentan 2% der ikke virker
18. marts 2007
Alder:
2 mdr.
Kære Tanja
De smerter du beskriver i brystet lyder bestemt som en svampeinfektion og selvom du gør alt hvad du kan for at behandle både dig selv og din dreng på bedste vis, så lyder det som om I to bliver ved med at smitte hinanden:o( Det er noget rigtig skidt.
Du kan overveje om du skal forsøge med en suttebrik. Det kan aflaste din vorte lidt og samtidig gør det jo at I to ikke er i direkte berøring med hinanden.
Du kan også overveje om du skal malke ud og give noget af din mælk på flaske, for at aflaste brysterne lidt.
Man anbefaler normalt brentan mod svamp, men der findes andre svampemidler og jeg synes det vil være helt relevant at du får fat i lægen igen og får en vurdering af hvad I kan gøre i stedet.
Krydser fingre for at I hurtigt finder en løsning som virker. Knus herfra og rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske