Brev:
Mor, mor hele tiden
18. marts 2007
Alder:
22 mdr.
Mor, mor hele tiden
Kære Helen
Emil på snart 22 måneder er de seneste måneder blevet mere og mere morsyg. Så første enkle spørgsmål: Er der en separationsfase her - eller hvornår ligger den egentlig??
Nå, men morsygen er nu så markant, at jeg kan se, det gør min mand rigtig ked af det ofte, fordi han f.eks. står op om morgenen, og alt der lyder fra sengen er "mor, mor, mor", og hvis far skal putte, bære, læse bog osv. er det det samme.
Det er synd for far, og det gør det også noget hårdere for mig, fordi det altid er mig, der skal bære på ham og gøre det meste med ham.
Vi er endnu ikke nået til et stadie, hvor far decideret ikke får lov til at gøre specielle ting (bortset fra at putte. Det er KUN mig, der må det, når jeg er hjemme) - men der er dog afgjort protester. Til gengæld har de to det faktisk rigtig fint sammen, når jeg ikke er der, og selvom Emil spørger efter mig i de situationer, så accepterer han fint, når far siger, at "Mor sover" eller "Mor er væk". Det er kun, når jeg er der, at den er gal - men så er det også bare kun "mor, mor, mor".
Tror du en god strategi kunne være, at jeg smuttede ud nogle aftener med jævne mellemrum og at vi sørger for, at de to laver ting sammen uden mig for at afbøde, at han kommer til at foretrække mig endnu mere? Eller tror du det bare er at presse ham mere? Jeg er bekymret for at nå ud til der, hvor han bare ikke VIL far. Det er jo ikke sikkert, at det bliver sådan, men kan man være lidt strategisk for at sikre sig bedre mod, at det skulle ske?
Søndagshilsner
Emils mor