Brev:
Ændring på grund af sygdom?
20. marts 2007
Alder:
6 mdr.
Ændring på grund af sygdom?
Kære Helen
I sidste uge blev min dreng på 6 mdr. syg med virus og fik høj feber - desværre da vi var på ferie. Efter at han blev feberfri er det næsten som at have fået en 'ny dreng' i familien. Han er vanvittig ked af det, kan ikke ligge ham fra mig, pusle mm, og græder næsten konstant. Vi havde fået vænnet ham fra natamning, hvilket jeg så begyndte på igen under de syge nætter... Nu forsøger vi igen at holde ham fra brystet indtil ca 05-06, giver ham lidt vand og trøster ham. Sagen er nemlig, at han er begyndt at vågne med skrig og skrål - også om dagen. Han falder altid selv trygt i søvn, men når han vågner er han helt fra den!
Om dagen er han ikke længere så glad for at ligge og lege, og vil slet ikke ligge på maven. Han vender sig ikke rigtig mere. Det er næsten som om, at han er gået lidt i stå udviklingsmæssigt.
Mit spørgsmål er så, om det er normalt, at der sker så mange ændringer efter sygdom eller har det mere noget med alderen at gøre?
Er det til en vis grad ok at 'behovsudsætte' jo ældre de bliver. Altså ok at ligge og græde lidt på maven, græde lidt i sengen om natten osv. Lige nu er min arm ved at gå af led, fordi han bare vil bæres. Kan det blive en vane for ham, eftersom det måske er meget hyggeligere end at ligge selv på gulvet?
Håber du kan hjælpe mig lidt til at forstå min drengs ændrede adfærd!
Kærlig hilsen M