Svar: Kan hun sove for meget 9. uger
20. marts 2007
Alder:
2 mdr.
Kære Stine
Ja det er sandelig ikke nemt - hvis børnene græder og ikke vil sove, så er det galt og når de så endelig sover, så er det sørme også galt:o)
Jeg synes det lyder rigtig godt det du fortæller og det siger jeg ud fra flere ting. For det første får jeg helt klart indtryk af at Laura nu er i stand til bedre selv at sige til og fra og du er samtidig rigtig god til at tyde hendes signaler og putte hende, når hun viser træthedstegn. Når du ligger Laura ned, så slapper hun af, er i stand til at lukke fra og falder til ro - det er super fint.
Derudover så ser jeg på Lauras samlede søvnindtag over et døgn. Du fortæller at Laura sover fra ca 22-07 afbrudt af amning. Hun sover 5-6 timer, ammes og sover videre 3 timer. Om dagen sover hun formiddagslur på 3-4 timer, eftermiddagslur på 2-3 timer og så powernapper hun lidt hen over aftenen. Sammenlagt sover Laura altså mellem ca 14 og 16 timer i døgnet og dette er fuldstændig alderssvarende. Gennemsnitlig siger man at et barn på 2 måneder har brug for ca 15 timer i døgnet.
Din søde Laura sover altså på ingen måde for meget og hun lyder jo også til at udvikle sig rigtig godt og stortrives:o)
Fortsat held og lykke med hende og rigtig god weekend:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske