Brev:
Mad og flaske 8 mdr.
21. marts 2007
Alder:
8 mdr.
Mad og flaske 8 mdr.
Hej Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig vedr. vores datters indtag af mælk, eller mangel på samme.
Nu da vi nærmer os 9 mdr. skal det jo max være ½ L mælk om dagen, så vi skal ikke rigtig ændre på mængden. Men nu er det som om hun ikke rigtig gider flasken mere.... hun sutter lidt og drikker vel 20 ml og slipper så. Hvis vi synger eller bliver ved at forsøge kan vi vel få 100 ml i hende af gangen, men det er ikke sjovt for hende eller os at skulle kæmpe sådan. Og drikke af kop gider hun ikke rigtig.
Kan man håbe at hun bliver mere tørstig og derfor vil drikke mere af kop, hvis vi prøver at fjerne den ene flaske? Jeg er mere bekymret for om hun får nok væske? (500-600 ml MME + vand til maden, men det bliver vel ikke til mere en knap ½ dl tilsammen, fordi hun bare skubber koppen væk)
Hun får nu kun familiemad og det går godt. Hun kan spise med fingrene, men vil så nu ikke mades med ske eller gaffel.... og grød gives ikke så godt med fingrene :-) Er det alderen der gør at hun ikke vil spise, nu hun har lært at tage med fingrene? Hun er virkelig begyndt at vise temperament og egen vilje den sidste uge... :-)
Hilsen T.