Brev:
Frustreret mor
22. marts 2007
Alder:
15 mdr.
Frustreret mor
Kære Helen
Jeg har fulgt din brevkasse i lang tid, uden selv at benytte mig af den, men nu tror jeg at jeg har fundet modet til at skrive til dig.
Min datter er godt 15 mdr. og har ikke altid haft det lige godt, heldigvis kun små problemer såsom hold i nak og ryg fra fødselen og et par gange siden. Hun er øre barn og fik dræn i der hun var 11 mdr. efter at vi ikke kunne få hende til at spise i 2 mdr.
Nu syntes alt til at være i orden, men jeg er meget i tvivl om at vi har forkælet hende for meget. Det tror jeg at vi har, jeg er meget slem til at give ørerne skylden hvis der er det mindste og så får hun det lige som hun vil ha det, så efterhånden er serviceniveauet blevet noget højt, hun kræver at vi er sammen med hende hele tiden når hun leger, hun går ikke endnu, og hvis vi så ikke lige kan gå med hende altså støtte hende hele tiden bliver hun meget frustreret. Hun har en gå vogn men vil ikke bruge den.
Hvis dagplejemoren giver sig tid til en af de andre børn og ikke lige hende, skal hun nok fortælle det. Hun har haft utrolig svært ved at spise, så her er jeg nok også for blød, hvis hun begynder at smide maden på gulvet, tager jeg tallerkenen fra hende, det rager hende en pind så holder hun bare op med at spise. Så bliver jeg blød om hjertet og tilbyder hende noget igen.
Hun spiser kartofler, pasta og nogle enkelte grønsager men vi kan ikke få hende til at spise kød. Til frokost vil hun helst have tørt rugbrød, hun er meget skeptisk når hun skal smage noget nyt. eks. jeg anretter en tallerken med kartoffel, agurk og evt kylling i tern. Så starter hun med at tage kyllingen op og lægge den på bordet, og så spiser hun det andet, hvis jeg så spiser af det og tilbyder hende det igen siger hun bare nej og vender hovedet væk. På denne måde bliver hun en meget kræsen pige.
Vi har jo nok været meget eftergiven, da hendes verden har været præget meget af sygdom.
Håber du kan følge mit brev, og evt gi mig nogle gode råd om hvordan jeg skal opføre mig som mor.
Med venlig hilsen
Janet