Svar: Trøske og problemer med at spise
22. marts 2007
Alder:
2 mdr.
Kære Jane
Det er rigtig godt at du nu har forsøgt at fjerne sukkeret fra Nutramigenen, men det giver naturligvis det problem at din datter så måske vægrer sig ved smagen. Dog tænker jeg at det mest sandsynlige er at det gør ondt i munden på hende og at netop det at skulle synke er svært.
Jeg synes du skal få lægen til at vurdere, hvorvidt din datter skal have yderligere behandling eller om man skal forsøge med et andet produkt for at behandle den svampeinfektion din datter har.
Du skal naturligvis være meget opmærksom på, hvorvidt du får skoldet og renset flasker, sut osv. tilstrækkeligt. Det er vigtigt at alt er så rent som muligt.
Du skriver at det er på grund af maveproblemer at I er skiftet over til Nutramigen og at hun tidligere har fået blå allomin. Måske kan du et par dage forsøge at give begge typer erstatning, så din datter i hvert fald til nogle af måltiderne får hvad hun skal have - hvis det er smagen det handler om. Det kunne du meget nemt afklare ved at prøve at give hende en brik allomin, som hun jo har fået før. Hvis hun på samme måde vægrer sig ved dette, så må det være smerter på grund af infektionen og det skal naturligvis behandles så hun begynder at spise igen. Dit skift af modermælkserstatning handler jo ikke om mælkeallergi vel?
Så til lægen med jer og rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske