Brev:
Gule tænder
22. marts 2007
Alder:
2 år, 2 mdr.
Gule tænder
Hej Helen
Sidder her og føler mig som verdens dårligste mor.
Alfred har, lige fra han fik tænder, haft to gullige hjørnetænder. Vi synes selv at vi har været meget omhyggelige med at børste hans tænder og især de to.
Jeg har lige skiftet ham og da han lå der kiggede jeg på hans tænder. De er nu meget gule og den ene ser ud som om den er ved at "smuldre" væk; den er tyndere forneden end oppe ved tandkødet.
Vi har omgående vedtaget at det er forbud med safte/sodavand og der skal skæres voldsomt ned på slikforbruget og der skal børstet endnu mere grundigt.
Men hvordan kan vi ellers forebygge at der sker større skade. Vi bruger Zendium tandpasta efter anbefaling af tandplejen. Jeg overvejer lidt om vi skal anskaffe en elektrisk børnetandbørste til ham?
Og hvordan kan jeg forebygge at den lille ny får samme problemer med sine tænder? Jeg spiser vitaminpiller, spiser rimeligt sundt og drikker ca ½ ltr mælk om dagen.